Så hvilket produkt vil du sælge? Vil du sælge et gammelt eller nyt produkt? Der er to store forskelle i, hvordan du markedsfører dit produkt i forhold til at sælge detailprodukter.
Først et produkt. Du sælger “en ting” snarere end en service. Det betyder, at du markedsfører et fysisk produkt i stedet for at sælge en tjeneste. Din virksomhed bliver solgt til kunderne. I processen sælger du også dig selv som iværksætter. Det er vigtigt at forstå dine kunders tanker, når de overvejer at købe dit produkt.
For det andet foretages impulskøb ofte med nye produkter. Det hele afhænger af, hvordan produktet præsenteres, og hvordan du sælger det til dine kunder. Disse er dine første køb, og folk vil købe mere følelsesmæssigt, når de føler på denne måde.
Når din kunde har købt dit produkt, bliver det et “uanset om det er godt eller dårligt” køb. Når du markedsfører et nyt produkt, er det vigtigt, at du har en simpel “to do-liste”.
Online produktmarkedsføring adskiller sig fra detailproduktmarkedsføring, fordi den adskiller sig fra onlinesalgspladser.
To store forskelle skal bemærkes, når vi handler online.
1. For det første behøver kunderne ikke at vente online på, at alt skal gøres. De kan gøre det med det samme uden at vente.
Det er vigtigt, at kunderne kan få øjeblikkelige svar, når de går online. Det skal være øjeblikkeligt, og det bør kun være øjeblikkeligt.
Lad os antage, at du sælger et kæledyrsprodukt. For det første skal dit produkt være godt designet, så det har visuel appel. En pakke skal være godt designet og har stor grafik. Endelig har du brug for et produkt, der er let at bruge og hurtigt.
Det er endnu sværere at sælge et produkt online, hvis du ikke inkluderer visse elementer i din marketingkampagne. Detailhandel er meget lettere, fordi selve produktet er en ting.
2. Den anden er, at du viser din kunde, hvor stor pakken er, når du sælger et fysisk produkt. Det giver dem ikke den fysiske størrelse. Et online salg ville gøre dette umuligt, dels fordi det ikke er muligt at give din kunde den fysiske størrelse af en kasse som udgangspunkt for detailhandel.
Et online salg giver dig dog kunden både dine fysiske oplysninger og visuelle beviser for, at produktet kan sendes. Din kunde vil se dig som en forudsigelighed.
Hvor vigtigt dette er i din virksomhed, og hvordan dette gælder for en salgstale. Interviewer over telefonen.
Dette er det, der får nogen til at ønske at give dit produkt et “ja” og sikrer, at de er sikre og sikre. Ved at vise dette viser du også kunden, hvad dit produkt gør.
Dette kan være et godt spørgsmål at stille: Hvorfor vil du have din kunde til at vide det? Det var simpelthen fordi vi ikke vidste om disse oplysninger for mange år siden, da jeg startede min online marketingkampagne for at sælge fysiske varer. Jeg kunne og gjorde, sælge online via telefon. Jeg valgte at gøre min online shopping kun fordi jeg fandt det mere effektivt.
Dit job som iværksætter indebærer at skabe produkter, som folk elsker, og hvordan man får dem til at se godt ud. At vise dine kunder (og potentielle kunder), hvorfor du vil sælge dit produkt, er den bedste måde at opnå dette på. Emballage er det vigtigste, når du sælger dit produkt.